BOS (Bodové ohodnocení schopností)

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Goto down

BOS (Bodové ohodnocení schopností)

Příspěvek pro Hyuuga Mikomi za Sat Jul 13, 2013 5:10 pm



Bodové ohodnocení schopností

Zdravím vespolek. Je tomu už nějaký pátek, co jsme zavedli soukromý databook pro lidi z nsgo. Vedle nadšení jsme se dočkali i rebelských ohlasů zarytých odpůrců, kteří byli nadšeni tím, že je tato rozkošná aktivita nepovinná. Na dobu neurčitou. Nic nelámat přes koleno se vyplatilo a většina hráčů si dnes bodíky rozděluje se stejnou pečlivostí, jako vybírá vhodný účes pro svůj charakter.

O co vlastně jde? Často se během soubojů setkáváme s dohady kdo je lepší v taijutsu, kdo je rychlejší, silnější, kdo má více chakry apod. Jsou jednoduchá vodítka jak bojovat, týkají se hodností, vztahů mezi živly a v neposlední řadě jsou důležité ranky jednotlivých jutsu. Ano, opravdu tam nejsou jen proto, abyste věděli kolik dní se je učit, ale i proto, aby bylo patrné, zda obrana vydrží útok a tak všelijak podobně.

Tentokrát se zaměřime na vaše tělo jako takové a na vaše nadání. Kdo alespoň jednou viděl nějaký zápis v databooku, ví kam mířím. Ano, bude se bodovat. Začíná se od 0,5 bodu, což znamená, že daný obor zvládáte jen tak jak je nutné pro přežití, pokračuje to přes průměr až k pěti bodům, což značí opravdového mistra (génia). Vezmu to tedy popořádku. Možná to vypadá složitě, ale v podstatě je to hrozně jednoduché.

Co bodovat - vysvětlivky

Spoiler:
0 - 1.5 - jutsu ranku E
2 - 3 - jutsu ranku D- C
3,5 - 4.5 - jutsu ranku B - A
5 - jutsu ranku S


Aby nám tu neběhali začátečníci, kteří si rozdělí body tak, aby ihned stačili mistrům v daném oboru, kteří trénují nesrovnatelně delší dobu, je tu malé omezení. A sice počet bodů, které můžete rozdělit a maximální počet bodů, v jednotlivých oborech:

Počet bodů, které je možné rozdělit:
D-rank (genin) - max. 15 (max. 3.5 bodu)
C-rank (chuunin) - max. 21 (max. 4.5 bodu)
B-rank (tokubetsu jounin) - max. 25 (5 bodů)
A-rank (jounin) - max. 30
S-rank (kage) - 30.5 - 34 (Popřípadě 35, horní mez. Tito mají také povoleno mít 5 bodů jak v genjutsu, ninjutsu, tak i taijutsu, ale zase je tu omezení v poměru počtu jednotlivých jutsu takže například Nin - 10 jutsu, Gen - max. 2, Tai - max. 1)

(Pozn.: podle databooku měli nejvyšší hodnocení Itachi a Jiraiya – 35,5 (čistě pro informaci), počet bodů jsme určili porovnáním průměrných zástupců daných hodností.)

Vysvětlivky k jednotlivým dovednostem
Než se rozhodnete ve snaze trumfnout Minata narvat pět bodů do rychlosti a v touze překonat Tsunade se silou na pětce, zaražte. Uvědomte si, že všechno souvisí se vším a vaše postava by měla být vyvážená.

Cesta ninjutsu. Není pochyb o tom, že si ninjutsu pětku zaslouží. Na druhém místě byste se však měli zaměřit na chakru a ruční pečetě. Bez chakry možná zvládnete seslat téměř meteorit, ovšem uděláte to jen jednou a zkolabujete. Pokud budete lamy v ručních pečetích, váš soupeř vaše snažení snadno přeruší vlastní technikou, byť by to byla pro vašeho OP nabušence jen neškodná vodní fontánka.

Cesta genjutsu.
Myslím, že není těžké uhodnout. Vhodným doplňkem pro vás bude inteligence s ručními pečetěmi. Proč právě inteligence? Rozhoduje o síle a „uvěřitelnosti“ vaší iluze. Pokud máte nižší hodnotu v inteligenci, je vaše genjutsu pochopitelně slabší než to, které sešle osoba s inteligencí vyšší. Ovládat chakrový oběh nepřítele bývá sice co se spotřeby chakry týče celkem nenáročné, avšak vyžaduje velmi bystrou mysl.

Cesta taijutsu.
Málo bodů v taijutsu znamená, že vaše pohyby jsou poněkud neohrabané a o dech beroucích kombech si můžete nechat jen zdát. Pravděpodobně děláte spoustu zbytečných a nevědomých pohybů, které prozrazují co máte za lubem, nebo zda bojujete s handicapem. Všemi oblíbená rychlost je sice úžasná, ale se silou kolem dvou bodů mnoho parády nenaděláte. Síla ukazuje, jak je vaše tělo trénované na pohyb, a zda si dokáže se svalovým vypětím vůbec poradit, či vás pohyby s pětkovou rychlostí jednoduše posadí na zadek a okamžitě vyčerpají.

Spoiler:
Bodové hodnocení je sice orientační, avšak pokud dva hráči přejdou do konfliktu a nebudou schopni domluvit se, budou admini přihlížet i na tyto staty, aby správně rozsoudili, kdo má pravdu. Opět si to ukážeme na příkladu. V kontaktním boji se nacházejí dvě osoby a vyměňují si jeden úder za druhým, až dojde na lámání chleba. Kdo vzejde z potyčky jako vítěz?

Taijutsu – 5       Síla – 3       Rychlost – 3.5
Taijutsu – 3.5    Síla -  1.5    Rychlost - 5

První osoba je ve značné výhodě. Nejen že je trénovanější v taijutsu jako takovém, ale ani rozdíl v bodech mezi silou a rychlostí nenaznačuje, že by se jednalo o méně stabilního jedince, jehož tělo trpí. Druhá osoba svou rychlost vzhledem k ostatním statům nemá příliš jak využít. Pokud má pětku v genjutsu, snažil se snad urychlit své myšlení? Smile

Genjutsu – 5   Inteligence – 1.5   Ruční pečetě – 2
Genjutsu – 3.5   Inteligence – 4   Ruční pečetě – 2.5

I zdejší situace je celkem úsměvná. První maník má sice „šťávu“ seslat pořádně výživné genjutsu, ovšem pokud jej dokoření svou inteligencí á la houpací koník, jeho nepřítel jej může snadno prokouknout. Co se genjutsu týče je sice lehce nad průměrem, avšak inteligenčně svého soka převyšuje dost výrazně.

Další rozdíl, který chci, abyste vzali v potaz. Chakra a stamina. Každý ninja má dva typy energie, které určují jeho sílu. Fyzickou a duševní energii. Zjednodušeně – fyzická energie určuje vaši sílu a umožňuje vám pohyb. Psychická energie stanovuje vaše odhodlání a víru ve vaše schopnosti. Pokud máte odolnost a sílu golema, avšak se zhroutíte při prvním náznaku bolesti a strach vám znemožní váš pohyb, jste ve výsledku velmi slabí. Poměr těchto dvou sil určuje vaši staminu, kterou nejčastěji znáte pod pojmem „výdrž“. Ve výsledku není však třeba velká výdrž pro to, abyste mohli mít mnoho chakry. Jestliže jste v ovládání těchto dvou sil velmi zdatní, tak dokážete i z minima díky vhodnému poměru vytřískat maximum.

Oproti tomu chakra není žádný průměr sil a ani výdrž. Jedná se o využití a formování vaší duševní a fyzické energie do jednoho celku, který vám umožňuje používat rozličné techniky. Ať už jste jakýkoliv typ bojovníka, ať už se věnujete boxu, šermu, nebo třeba jen chodíte na kurzy sebeobrany, jistě jste byli poučeni o tom, jak velkou roli hraje psychika. Rovnováha ve fyzické a duševní síle je klíčová a umožňuje vám stát se mimořádným bojovníkem. Teď to zní skoro tak, jako bychom chakru mohli využívat všichni že ano? Kategorie chakra tedy označuje kolik jí dokážete vyprodukovat ze své psychické a fyzické síly. Pro ilustraci přiložíme obrázek.



Nabízí se otázka, zda někdo kdo se specializuje na taijutsu potřebuje hodně bodů v chakře? Odpověď zní: ne. Samosebou že jeden bod by byl trochu podivný, avšak zatímco lidé zaměření na ninjutsu a genjutsu budou své body utrácet právě za chakru, taijutsu typ pravděpodobně raději zainvestuje do rychlosti a síly.


Takže zbytek si uvedeme na příkladu. Jak začíná takový genin? Není možné mít u něčeho nulu, proto je základem rozdělení 0,5 bodu u každého oboru (předpokládám, že někdo s inteligencí či rychlostí nula by nebyl schopen ani žít)

Spoiler:
Ninjutsu - 0,5
Taijutsu - 0,5
Genjutsu - 0,5
Inteligence - 0,5
Síla - 0,5
Rychlost - 0,5
Chakra - 0,5
Ruční pečetě - 0,5
Celkem - 4 body


Jelikož genin má k dispozici bodů 15 tak ještě 11 může rozdělit podle svého uvážení. Maximálně však 3,5 bodu do jednoho oboru. Za sebe bych to udělala pravděpodobně takto.
*Editace: Pokud by si někdo opravdu přál mít v něčem nulu, může svůj návrh zkusit obhájit před adminy. Mluvit o tom lze. Pamatujte však, je to dvojsečná zbraň. Nula vám zůstane napořád. Předejdeme tak vychytralým jedincům, kteří si takto našetří body, aby měli do začátku výraznou výhodu nad ostatními. Taijutsu na nule? Asi nikdy nepochopíte jaký je to pocit hodit shuriken a nezapíchnout si ho přitom do nohy (vlastní).


Spoiler:
Ninjutsu - 0,5
Taijutsu - 3,5
Genjutsu - 0,5
Inteligence - 0,5
Síla - 2,5
Rychlost - 3,5
Chakra - 3,5
Ruční pečetě - 0,5
Celkem - 15 body


Znamená to, že jsem schopná naučit se taijutsu C-ranku, u ninjutsu a genjutsu maximálně úrovně E. Při postupu na chuunina dostáváme k dobru dalších pět bodů a navíc můžeme zvýšit level prioritních schopností na 4,5 bodu.

Spoiler:
Ninjutsu - 2,5
Taijutsu - 4,5
Genjutsu - 2
Inteligence - 0,5
Síla - 2,5
Rychlost - 4,5
Chakra - 2.5
Ruční pečetě - 1
Celkem - 20 body


A jounin asi netřeba popisovat, konečně se otevírá možnost pro jutsu S-ranku. U mě to dopadlo takto.

Spoiler:
Ninjutsu - 4
Taijutsu - 5
Genjutsu - 2
Inteligence - 4
Síla - 2.5
Rychlost - 5
Chakra - 3.5
Ruční pečetě - 1
Celkem - 27


Proč číslo 27? Porovnávala jsem všechny Hyuugy o kterých máme informace. Takže jednotlivé body jsou nastavené zhruba tak jak je to pro náš klan typické. Pravděpodobně vás udivuje, kdo by si dal dobrovolně méně bodů, než na kolik má nárok. Vysvětlení je prosté. Trénink zabírá váš čas. Pokud trénujete jednu věc tisíckrát, jistě budete zdatnější než osoba, která svou energii rovnoměrně dělí mezi dalších pět věcí. Netvrdím, že je zlé být univerzálnějším ninjou, avšak zvažte, jestli vám nebude více vyhovovat hrát za "specialistu". Opět si to ukážeme na příkladu, kdy se střetnou dvě osoby.

Spoiler:

Ninjutsu – 2   Taijutsu – 5   Genjutsu – 2   Rychlost – 5   Síla – 5   Chakra – 2.5  Ruční pečetě – 1
Ninjutsu – 5   Taijutsu – 5   Genjutsu – 4   Rychlost – 5   Síla – 5   Chakra – 5   Ruční pečetě - 4

Silné stránky prvního bojovníka jsou jasné. Jedná se o taijutsu typ, který veškerý svůj trénink zasvětil kontaktnímu boji. Navzdory tomu, že druhá osoba má staty tai, rych, sil stejné, přesto budou o něco slabší, než u první osoby, která má s tímto bojovým stylem mnohem více zkušeností. Pokud si tihle dva dají závod skrz Konohu, přejdou na boj zblízka, popřípadě budou soupeřit v tom, kdo udělá více kliků, první osoba má vítězství v kapse.


Body, které už jednou své postavě udělíte, nemůžete ubírat, lze pouze přidávat nové. To z důvodu, aby se někdo body neráčil překrmit a poté je zázračně nenaházel do jedné kategorie a zbytek neubral, aby byl specialistou ve svém oboru. Výjimečně je možné ubrat si jeden bod z některé kategorie, ale jen po dohodě s adminy.

Na závěr jen zbývá dodat, že je tu spousta místa pro diskuze. Jsem si jistá, že nápady jen hýříte, takže pokud se vám něco nezdá, nebo byste něco poupravili, napište komentář. I když se vám to nezdá, nevymysleli jsme to kvůli buzeraci, ale abychom vám nějakým způsobem pomohli. Grafické zpracování je opět čistě na vás, ale ať je to prosím čitelné. Pokud máte nějaké otázky, kontaktujte nějakého nebohého administrátora, nejlépe přes skype (dead.venom), online na foru nemusím být každý den. Ať už při bodování zjistíte cokoliv, hlavně prosím nepanikařte, nebojte se toho, že vám jen tak sebereme naučená jutsu, vždycky se dá nějak domluvit.

Proč bylo zavedeno bodování?
- pomůcka pro senseie a jejich žáky, ihned mají přehled nač se při tréninku zaměřit
- připomínka pro Chucka Norrise a jeho omezení (aneb lidé mají stále na očích, čemu že se to mají věnovat)
- informativní funkce, doplňuje vaši postavu podobně jako životopis
- zvýraznění jedinečnosti každého z nás
- větší respekt vůči vyšší hodnosti a npc postavám + Edo tensei
- mělo naučit lidi, co je pro jejich postavu důležité

Proč nebylo zavedeno
- pro matematické výpočty během soubojů, různé sčítání a násobení a odmocniny (údaje jsou tedy čistě orientační)

Neoblíbené věci pro bodování
Inteligence - Nejvyšší možná inteligence je za čtyři body, potřebuje ji totiž člověk, který má být dobrým vůdcem. Pokud chce hrát někdo génia, musí ukázat, že na to má, tedy záleží na jeho vyjadřování, znalostech a logickém uvažování, což posoudí admini (a pokud dotyčný začne blbnout, hrát si na jasnovidce, a přehánět tak má po srandě). A pozor, inteligence souvisí i s vaší informovaností, pokud máte tedy vyšší status, pravděpodobně můžete znát i nějaký fakt z narutovské historie, neboť vaši týmoví partneři ve škole nedávali pozor a spali, zatímco vy jste hltali každé slovo učitele. Inteligence za 4.5 bodu je povolena pro velitelské pozice a speciálně zaměřené klany. 5 bodů? Vzácnost, utopie. Ale třeba vám známý provokatér Tetsu-chan poradí jak na to.
Rychlost – Samotná rychlost na pětce z vás neudělá sprintera ani Minata, takže si sáhněte do svědomí, zda se vám nevyplatí něco z trošku jiného soudku. Dodatečné informace o této problematice naleznete ve spoileru výše, ihned pod „Cestou taijutsu“.
Chakra - Nejvyšší číslo je za čtyři body. Pokud patříte ke speciálnímu klanu např. Senju a Uzumaki, je vám povoleno 4.5 bodu. Pouze jinchuuriky a výjimečná chakrová monstra si zaslouží pětku.
avatar
Hyuuga Mikomi
Velitel Konohagakure policie *ADMIN
Velitel Konohagakure policie *ADMIN

Počet příspěvků : 395
Registrován : 13. 07. 13
Age : 20
Location : Praha

Zobrazit informace o autorovi

Návrat nahoru Goto down

Zobrazit předchozí téma Zobrazit následující téma Návrat nahoru

- Similar topics

 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru