Všeobecná pravidla
Strana 1 z 1
Všeobecná pravidla
Všeobecná pravidla
1.) Mějte na paměti, že všichni hráči jsou plnohodnotnou součástí NS: Go On. Jednejte mezi sebou jako lidi. Jakékoliv veřejné osočování, urážky, osobní útoky a vyvolávání hádek může vést k BANu nejen osoby, která hádku začala, ale i všech ostatních, kteří se účastnili a udržovali ji v plném chodu.
2.) Všechny klíčové události, které se týkají vaší postavy, musíte napsat přímo do hry. V případě, že je vaše postava na delší dobu neaktivní, máte povinnost její počínání sdělit prostřednictvím jednoho delšího postu. Úmyslné zatajování jejího počínání se povoluje pouze v ojedinělých případech a to zejména v souvislosti s hlavní dějovou linkou.
3.) Každý hráč má povinnost aktualizovat svůj podpis, zapsat do něj veškerá jutsu, která ovládá, speciální zbraně, či předměty. Co nemáte v podpisu, zkrátka neumíte a nevlastníte. Totéž platí o dovednostních bodech. Vlastní jutsu a přivolání musí být taktéž umístěná v příslušné sekci.
4.) Dodržujte vedle zásad slušného chování také zákaz, týkající se erotiky a obsahu nevhodného pro mladší osmnácti let. Pokud s někým trávíte noc, nechejte to bez komentáře, zbylí hráči si jistě domyslí, že jste usnuli u sledování oblíbeného seriálu...
5.) Postavy v této hře skutečně mohou zabíjet. O tom, zda postava umře v boji, rozhoduje její chování, okolnosti a případně i slovo admina, pokud se mezi sebou bojující hráči nedokáží dohodnout. Zemřít však nemusíte jen na následek nepřátelské techniky. Je tu riziko smrti i v případě, že si hrajete na hrdinu a odmítáte se nechat ošetřit bez ohledu na vážnost vašeho zranění. Pokud jako chuunin veřejně napadnete kageho, jako B-rank vletíte do sídla nepřátelské S-rankové organizace, opakovaně jste drzí na vaše nadřízené, což vás přivede do vězení, případně až k popravě, smrt vás podle všeho nemine.
6.) Postavy hráčů, kteří neohlásí svou neaktivitu a čeká se na ně víc než čtyři týdny, budou bezpodmínečně přesunuté do neaktivních. V případě, že se následně vrátí a uvedou rozumný důvod, proč o sobě nemohli dát celý měsíc vědět, jejich postavy jim samozřejmě mohou být navráceny, ale jen v případě, že to výrazně nezasahuje do uplynulých událostí.
7.) Chovejte se přiměřeně k věku a charakteru své postavy. Mějte úctu ke starším a zkušenějším postavám. Trocha pokory nikoho nezabila. Shinobiho vyšší hodnosti váš názor popravdě nemusí zajímat, pokud ano, bude vám naslouchat i sám od sebe. Jestliže začnete vykřikovat námitky, nebo ještě lépe urážky, nemůžete se divit, když dostanete výchovnou bombu čenichovku, nebo hůř, skončíte ve vězení a poté na horší lokaci (viz. bod č. 5). Plňte své povinnosti, od toho jste ninjové. Kupříkladu doprovod na srazu Kage má za úkol pouze držet hubu a krok.
8.) Každý hráč má nárok jen na tolik postav, za kolik stíhá aktivně odepisovat. V případě, že někdo bude mít šest postav, ale ani jedné se nezvládne dostatečně věnovat, budou mu odebrány. Pokud cítíte potřebu zahrát si čas od času za někoho jiného, uvědomte radši Heheho (Tetsuya), anebo jiného admina, který vám může v rámci příběhu a nebo misí, svěřit do rukou některé konkrétní NPC.
9.) Je zakázáno manipulovat s cizími postavami bez jejich svolení. V případě, že se některá postava bez ohlášení na misi na delší dobu odmlčí, a tím zdrží ostatní (delší dobou se myslí minimálně týden), administrátor má právo vymyslet způsob, jak ji odklidit z mise, ale ne zabít a trvale poškodit.
10.) Každý hráč má právo nesouhlasit s adminem nebo moderátorem a slušně se vyjádřit do aktualit/dotazů (především, pokud se jich to týká, do témat na to určených). Své návrhy a nesouhlas můžete adminům sdělovat také přes PM, skype apod. Je však zakázáno vstupovat přímo do rozhodnutí v ostatních tématech, veřejně osočovat a zpochybňovat jejich práci, případně úmyslně vyvolávat hádky. To samé platí i pro schvalování technik, klanů a postav. Vyjádřit se do těchto témat mohou kromě adminů (především Hokoriho) pouze Kage příslušných vesnic, ale předtím musejí vyčkat na vyjádření Hokoriho. V případě, že bude schválena postava, o kterou kage příslušné vesnice nestojí, slušne vyjádří nesouhlas s konkrétními aspekty historie, případně schopnostmi postavy. Vše následně vyřeší hráč nové postavy a kage v přítomnosti Hokoriho. Všichni ostatní mohou své znepokojení vyjádřit jedině způsoby, které jsou definovány výše.
Pravidla k bojům
11.) Každý komentář by měl obsahovat minimum útočných tahů. Psát až příliš dopředu a stavět svůj postup na chybných předpokladech reakcí druhého hráče, se vám může vymstít. Za předpokladu, že nemáte dokonalé ovládání ninjutsu/genjutsu a maximální rychlost tvoření ručních pečetí, byste měli během boje v jednom postu za jednu postavu použít jednu, maximálně dvě techniky.
12.) Nepřehánějte! Schopnosti vaší postavy nejsou nutně závislé jen na vašich vlastních, ale i na jejím charakteru, technikách, aktuálním stavu, okolnostech a v neposlední řadě bodech. Neočekávejte, že s postavou, která má v inteligenci jeden bod, budete vymýšlet geniální strategie a prokouknete každou techniku jen proto, že vám to pálí, ani to, že vaše utahaná postava bude bojovat na konci dlouhého souboje stejně dobře a čerstvě, jako na jeho začátku. Ceníme si především role-playing.
13.) O vítězství v souboji rozhodují mnohé faktory, například stav postavy před začátkem boje, množství chakry, smysluplnost a kvalita komentářů, podmínky a okolnosti, ranky, s nimi související body, dodržování role-playe atd. Ceníme si hráčů, kteří se mezi sebou umí dohodnout, případně uznat porážku. V případě, že se však nebudou schopni domluvit, rozhodnutí bude (podle některých bohužel) na adminech a pověřených moderátorech.
14.) I v tomto případě platí, že s cizí postavou nemůžete manipulovat. Vyhýbejte se popisu výsledku útoků na oběti ještě předtím, než se vůbec nechá zasáhnout, ani nijak neovlyvňujte to co udělá (např. "Protože můj protivník dostal strach, pustil katanu a uskočil dozadu"). Jediné co smíte udělat, je s přihlédnutím na okolnosti herně naznačit váš názor na to, jaké jsou šance vašeho nepřítele na vyhnutí, či obranu, popřípadě dát najevo jiné možnosti, ale protihráč nemusí nutně souhlasit. V takovém případě je opět na vás, abyste se mezi sebou dohodli, jinak do konfliktu bude zasahovat admin.
15.) Je nezbytné, abyste o vašich přípravách na techniky, pasti a podobné roztomilosti, dopředu informovali a všechno důležité zohlednili ve svých komentářích. Samosebou nemusíte podrobně rozpisovat nač se chystáte, abyste svému protihráči příliš neusnadnili přemýšlení, ale je potřeba, abyste to minimálně dostatečně jasně naznačili. Jestliže z ničeho nic odhalíte přítomnost pasci na úrovni Shikamarova poražení Hidana a odůvodníte to tím, že jste předtím napsali "něco jsem si připravoval", oběť vaší techniky má právo na námitku.
16.) Dávejte si pozor na použití nejasně popsaných, či problematických technik. Je známo, že mnoho hráčů nerozumí například tomu, jak funguje E-rankové Kawarimi. Nejedná se o žádnou okamžitou teleportaci a výměnu jednoho objektu za druhý na úrovni časoprostorové techniky. Jde o systematické využití nepozornosti nepřítele na záměnu za nejbližší předmět a je možné jej prokouknout. Technika nebude fungovat na každého a je nutné dát o ní dopředu vědet. To samé platí pro Shunshin no Justu, se kterým se rozhodně nelze teleportovat skrz jiný objekt, pro elementární verze klonů, které nemají ani zdaleka všechny výhody originálu, pro Henge no Jutsu, kterým neoklamete senzibily a zkušenější shinobi atd. Neznalost a nepochopení neomlouvá.
17.) Dbejte na význam ranků technik a vztahy mezi živelnými podstatami. C-rank ofenzivní katon proti A-rank obranému suitonu neznamená nic víc, než jen zbytečné plýtvání chakrou. Kekkei genkai mají také obvykle jistou výhodu proti základním živlům (např. led Haku skutečně neroztopí obyčejný katon), ale to nic nemění na tom, že rankování není pro parádu.
18.) V závěru připomínáme, že není možné ze souboje jen tak uniknout a naivně očekávat, že vás nikdo nebude pronásledovat. Stále to souvsí se slušným chováním vůči ostatním hráčům a vzájemném respektu. Nebuďte arogantní a snažte se hledat kompromisy. Nikdy nevíte, kdy se vám to vrátí.
Odkazy s podrobnějšími pravidly:
Pravidla pro jutsu, techniky a ranky
"BOS" Bodové ohodnocení schopností vaší postavy
Pravidla týkající se NPC, RPC a neaktivních postav - (zatím nedostupné, kontaktujte správce NPC - Tetsuya)
Pravidla ohledně přesunů a mapa Naruto světa
Příběh NS: Go On! - Časová osa
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru